تاریخچه درب اتوماتیک

درب اتوماتیک,درب اسلایدینگ,درب گرد

درب اتوماتیک

 

امروزه تکنولوژی از ارکان اصلی زندگی انسان است به طوری که در زندگی روزمره با آن سر و کار داریم و تاثیری مستقیم در کیفیت و نحوه زندگی انسان قرن 21 دارد. تکنولوژی در عین تسهیل انجام کارها باعث صرفه جویی در زمان می شود. اما نکته مهم در رابطه با آن حفظ امنیت در عین تسهیل امور است. یکی از ابزارهای پیشرفته امروزی درب ها و کرکره های اتوماتیک هستند که در شهرها و کلان شهرها به وفور پیدا می شوند.

 

شاید برایتان جالب باشد که استفاده از درب های اتوماتیک سابقه ای بالای 2000 سال را دارد به نحوی که ابتدا در یونان باستان به وجود آمد. عمل محرک این درب، فشار بخار آب بود. بعدها در 1931 دو مهندس آمریکایی با نام های شلدون رابی و هوراس ریموند موفق به ساخت چشم الکترونیکی هوشمند برای درب های اتوماتیک شدند.

 

در دهه 70 میلادی سنسورهای حرکتی به وجود آمدند و تحول عظیمی در استفاده از این نوع درب حساب می شدند. این نوع درب تسهیل در ورود و خروج معلولین را به همراه داشت. در دهه 80 درب های گردان و کشویی وارد بازار شدند و تا به امروز این درب ها راه خود را در اکثر مکان های تفریحی، تجاری، اداری و … باز کردند. این درب ها دارای انواغ متفاوتی می باشند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

درب اسلایدینگ

می‌توان گفت این درب‌ها جزو کاربردی‌ترین نمونه‌های درب اتوماتیک محسوب می‌شوند که برای فضاهای مختلف کاربرد دارند. این درب‌ها برای پارتیشن‌بندی فضاهای داخلی و ورودی آن‌ها کاربرد دارند. درب‌ اسلایدینگ یا کشویی معمولا به صورت شیشه‌ای ساخته می‌شود. شیشه‌های آن‌ها می‌تواند دوجداره، رفلکس و… باشد. درب‌های مثلثی و نیم گرد نیز مدل خاصی از اسلایدینگ‌ها محسوب می‌شوند.

 

درب گرد

درب‌ گرد اتوماتیک برای ورودی و خروجی فضاهای خیلی بزرگ مانند پاساژ‌ها، مال‌ها و سیتی‌سنترها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. این درب‌ها تأثیر بسزایی در نمای ساختمان دارند. متریال اصلی این درب‌ها نیز شیشه است. بنابراین برای پارتیشن بندی نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

 

درب تلسکوپی و تاشو

درب‌ تلسکوپی و تاشو کاربردهای گسترده‌تری دارند. همانطور که گفته شد درب‌های اسلایدینگ، به دیوار یا فضای کناری برای باز شدن نیاز دارند. درب‌های گرد نیز در ورودی‌های بزرگ کاربرد دارند. زمانی که ورودی نه بزرگ باشد و نه فضایی برای باز شدن درب داشته باشد، این دو نوع درب اتوماتیک به کار می‌روند. 

 

درب لولایی

درب‌های لولایی بیشتر برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها کاربرد دارند. این درب‌ها بیشترین شباهت را به درب‌های دستی دارند. در واقع اگر برای درب‌های معمولی بازوی الکترومکانیکی تعبیه شود، به درب لولایی تبدیل می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این درب‌ها امنیت بسیار زیاد و امکان استفاده برای ورودی فضاهای مختلف است.

 

درب کرکره ای

کرکره‌های برقی و اتوماتیک نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. آن‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل برای مغازه‌ها و فضاهای تجاری و حتی پارکینگ منازل به کار می‌روند. کرکره‌ها با استفاده از متریال مرغوبی و… طراحی و تولید می‌شوند.

 

اجزای تشکیل دهنده کرکره

تیغه  : تیغه همان بدنه اصلی کرکره با ست که نمای کرکره را نیز می سازد و در جنس ها ورنگ های متنوع و مختلف موجود می باشد.

 

موتور  : موتور کرکره نوعی ماشین الکتریکی است که با برق کار می کند ، و تامین کننده ی نیروی اصلی کرکره می باشد. موتورهای توبلار و ساید از انواع موتور کرکره هستند.

 

قوطی: برای نصب ریل کرکره باید در دو طرف آن، قوطی هایی با ابعاد مناسب نصب شود .

 

ریل : پروفیلی است یو (U) شکل که بصورت عمودی در دو طرف چپ و راست دهنه نصب می شود و رول تیغه ها در داخل آنها بالا و پایین می رود.

 

تیغه‌ها

قسمت مهم دیگر در کرکره برقی بخش تیغه هاست. تیغه‌ها نیز در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. انواع تیغه عبارتند از:

تیغه‌ی آلومینیومی

تیغه‌ی پلی کربنات

تیغه‌ی فولادی

تیغه‌ی گالوانیزه

 

یکی از انواع درب های اتوماتیک نوع شیشه ای آن است. این نوع درب ها دارای مزایا و بازه قیمتی خاص خود هستند.

 

درب اتوماتیک,درب اسلایدینگ,درب گرد

درب اسلایدینگ

 

مزیت استفاده از کرکره های برقی

از جمله مزیت های کرکره های برقی می توان به سرعت و امنیت آن در وهله اول و همچنین عایق بودن آن در برابر سرما و گرما می باشد. طبق آمارها استفاده از کرکره های برقی موجب کاهش 90 درصدی گرما و 70 درصدی سرما و در واقع باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی می شوند. علاوه بر این، این نوع کرکره ها عایق مناسبی در برابر صدا هستند و کاهش 50 درصدی انتقال صدا را به همراه دارند. نکته مهم دیگر درباره این نوع کرکره ها این است که به دلیل ساختار مناسب آنان می توانند نور را کاملاً مسدود کنند و از ورود نور جلوگیری نمایند.

 

قیمت مدل ‌های مختلف کرکره برقی

قیمت کرکره‌ برقی با توجه به نوع و جنس آن‌ها متفاوت است. عرض و ارتفاع مکان مورد نظر شما،  نوع تیغه، نوع موتور، لوازم جانبی و تعداد ریموت بر قیمت کرکره برقی موثر هستند. قیمت کرکره از مجموع هزینه‌ی تیغه، موتور، نصب و آهن کشی، آهن، شفت و کرایه حمل تا پروژه محاسبه می‌شود.

 

کرکره برقی با موتور توبولار ارزان‌تر و کرکره‌ی دارای موتور ساید گران‌تر است. قیمت تمام شده‌ی کرکره‌ برقی به ازای هر متر مربع محاسبه می‌شود‌. هزینه‌ی تیغه‌ی کرکره برقی نیز از هزینه‌ی روز  آن ضرب در مساحت دهانه محاسبه می‌شود. در صورتی که قصد خرید کرکره اتوماتیک را دارید، برای تخمین حدودی قیمت می‌توانید قیمت موتور و تیغه را محاسبه کنید.

 

خرید از مراکز معتبر و مجاز باعث می‌شود علاوه بر کیفیت بالا از قیمت مناسب محصولات نیز بهره‌مند شوید.

 

علاوه بر این استفاده از درب های اتوماتیک های نوع شیشه ای دارای مزایای خاص خود است.

 

درب اتوماتیک,درب اسلایدینگ,درب گرد

درب های اتوماتیک

 

مزیت‌ درب اتوماتیک شیشه‌ای

صرفه‌جویی در زمان

سهولت و راحتی در رفت ‌و آمد

برقراری امنیت بالا برای سازمان‌ها و مکان‌های مورد استفاده

جلوگیری از ورود گردوغبار، صدا و اتلاف انرژی – جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی تا ۷۰ درصد

رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها

 

قیمت درب شیشه‌ای اتوماتیک

قیمت درب شیشه ای به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ از جمله:

شکل ظاهری و منحنی درب

ابعاد و جنس شیشه درب اتوماتیک

نوع موتور و مدار الکترونیکی

کیفیت قطعات و سنسور

رنگ شیشه سکوریت درب

نوع فریم درب اتوماتیک استیل یا آلومینیوم

ابعاد و اندازه درب اتوماتیک

تعداد تردد از درب برای انتخاب نوع موتور اتوماتیک

 

در این مطلب به انواع درب های اتوماتیک و کرکره های نوع اتوماتیک پرداختیم. مدرن درب از جمله معتبرترین عرضه کنندگان انواع درب و کرکره های اتوماتیک می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درب های اتوماتیک و بازه قیمتی آن به سایت مجموعه مدرن درب مراجعه نمایید.

 

 

نمونه هایی از جدیدترین دکوراسیون خانه بزرگ
خواندن

مطلب پیشنهادی

نمونه هایی از مدل دکوراسیون خانه به سبک هری پاتر

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان ایده هایی برای دکوراسیون خانه به سبک هری پاتر    دکوراسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *