دستگاه تصفیه آب نوآورانه بدون نیاز به فیلتر

[ad_1]

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) می تواند آب آشامیدنی را بدون نیاز به فیلتر تولید کند و تنها 50 دلار قیمت دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آیه، محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک دستگاه تخمیر قابل حمل ساخته اند که می تواند ذرات و املاح آب را با فشار یک دکمه حذف کند تا آب آشامیدنی فراتر از استانداردهای WHO تولید کند.

این دستگاه جدید نیازی به فیلتر یا پمپ ندارد، وزن آن کمتر از 10 کیلوگرم است، نسبت به تلفن همراه به انرژی کمتری برای کار کردن نیاز دارد، با یک پمپ برق کوچک کوچک می توان آن را تغذیه کرد. 50.

قطعات را بدون نیاز به انبردست جایگزین از آب خارج کنید

جانگیون هان، استاد مهندسی برق و علوم کامپیوتر و مهندسی بیولوژیکی و یکی از اعضای آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک MIT، گفت: «این واقعاً پایان سفر 10 ساله‌ای است که با گروه من آمده‌ایم». ما سال ها روی سیستم های تمیز کردن کار کرده ایم و با قرار دادن همه این پیشرفت ها در یک جعبه، یک سیستم عالی ساخته ایم.

واکنش تند مطهری به نتیجه دادگاه بین الملل درباره کرسنت - آفتاب نیوز
خواندن

این دستگاه از سیستم موتور الکتریکی جدید برای حذف ذرات آب آشامیدنی استفاده می کند و نیازی به فیلترهایی که نیاز به تعویض دارند را بی نیاز می کند. این ویژگی هزینه تعمیر و نگهداری این دستگاه را بسیار کاهش می دهد و آن را برای استفاده در مناطق دورافتاده با منابع بسیار محدود ایده آل می کند.

از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به کمک به پناهجویان فراری از بلایای طبیعی یا کمک به سربازان در عملیات نظامی طولانی مدت اشاره کرد.

این پاکسازی به صورت آزمایشی در ساحل کارسون در بوستون، ایالات متحده آمریکا انجام شد. محققان به سادگی جعبه را در کنار ساحل قرار دادند و لوله تغذیه را در آب انداختند. فقط نیم ساعت طول کشید تا لیوان پلاستیکی را با آب آشامیدنی شفاف و باکیفیت که مطابق با دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی است، پر کنید.

هان گفت: «این دستگاه حتی اولین آزمایش خود را که بسیار هیجان‌انگیز و شگفت‌انگیز بود، پشت سر گذاشت. اما فکر می‌کنم دلیل اصلی موفقیت ما این است که همه پیشرفت‌های کوچکی را که در این مسیر انجام داده‌ایم کنار هم بگذاریم.

جشنواره گل دورتموند و ادامه جستجوی بایرن
خواندن

به گفته محققان این دستگاه جدید میزان ذرات جامد محبوس شده در آب را حداقل 10 برابر کاهش می دهد و آب آشامیدنی را با سرعت 0.3 لیتر در ساعت تامین می کند و تنها 20 وات برق در هر لیتر آب مورد نیاز است.

این ابزاری است که همه می توانند از آن استفاده کنند

هان اضافه کرد: «نکته بزرگ در مورد دستگاه آنها این است که استفاده از آن برای هر کسی ساده و آسان است، زیرا تنها چیزی که لازم است فشار دادن یک کلید است.

با این حال، او گفت که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا این دستگاه برای عرضه به بازار آماده شود.

نیدال هلال، استاد مهندسی و مهندسی، مدیر مرکز تحقیقات آب در نیویورک، گفت: «در حال حاضر، مواد مورد استفاده برای ساخت چنین ماشینی بسیار گران هستند و دیدن راه‌هایی برای ارزان‌تر کردن چیزها جالب است. دانشگاه. ابوظبی، در مطالعه شرکت نکرد.

واکنش آمریکا به تغییر در تیم مذاکره کننده ایران - برترین ها
خواندن

با این حال، تیم MIT به دنبال آن است که به زودی وارد تولید این دستگاه شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorces

مطلب پیشنهادی

داده های اخیر تاج جهانی؛ آمریکا و اروپا در صدر فهرست قرار دارند

[ad_1] تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان به ۵۱۳ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۵۷۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *