“ازدواج” در قانون حمایت از خانواده

[ad_1]

بر اساس قانون حمایت خانواده مصوب 1371، ثبت نکاح دائم، فسخ و طلاق، طلاق، رجوع و فسخ نکاح یا طلاق الزامی است.

به گزارش ایسنا، ازدواج یک اصطلاح قانونی برای ازدواج است که در جامعه ایرانی و عموم مردم از آن به عنوان ازدواج یاد می شود. ازدواج قراردادی است که در آن زن و مرد شروع به زندگی مشترک می کنند که برای هر یک از آنها علاوه بر حقوق عاطفی و اخلاقی، حقوق قانونی فراوانی برای تعهد بیشتر و حفظ حقوق دارد.حقوق فردی در ازدواج. مسائل حقوقی ازدواج بسیار مهم است و بر اساس آن بنیان خانواده بنا می شود.

بر اساس قانون حمایت از خانواده مصوب 1371، موارد و دعاوی از قبیل قید و خسارات ناشی از مداخله، ازدواج دائم، ازدواج موقت و جواز، شرایط ازدواج، ازدواج مجدد، اجرت، اجرت، نفقه و اجرت المثل تمکین، طلاق، اعاده، طلاق و فسخ نکاح، فسخ و فسخ فرزند، نگهداری و ملاقات طفل، نسب، رشد، سنگسار و تخلیه، حضانت اجباری، نفقه، امور مربوط به شهربانی و امین اموال مطلقه. و مراقبت در امور مربوط به آنها، نفقه خانوادگی، امور مربوط به مفقودالاثر، نگهداری از یتیمان، جنین های اهدایی، تغییر جنسیت و غیره در صلاحیت دادگاه خانواده.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد تبریز شد - ایرنا
خواندن

در فصل سوم، فصل 20 قانون حمایت از خانواده، ثبت نکاح دائم، فسخ و فسخ آن، طلاق، اعاده و فسخ نکاح یا طلاق الزامی است.

همچنین بر اساس ماده 21 قانون فوق، قانون جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ و تحکیم پیوندهای خانوادگی، حمایت از ازدواج دائم، مبنای تشکیل خانواده است.

ذکر این نکته ضروری است که ازدواج در اسلام دائمی و دائمی است که در ایران و کشورهای اسلامی رعایت می شود.

ازدواج موقت نیز تابع قوانین و مقررات فدرال است و در موارد زیر ثبت نام الزامی است:

1- حاملگی الکل

2- توافق طرفین

3- وضعیت در زمان عقد

تبصره – ثبت وقایع موضوع این ماده و ماده (20) این قانون در مورد نکاح یا طلاق طبق ضوابط که با تقاضای وزیر دادگستری ظرف یک سال با مجوز رئیس دادگاه می باشد. ماده (1) اصلاحیه قانون ازدواج مصوب 29/2/1316 به قوت خود باقی است.

در ماده 22 قانون مذکور آمده است: در صورتی که قیمت در زمان عقد کل بهار یا معادل آن به 110 دلار برسد، تملک آن منوط به شرایط قرارداد است.ماده (2) قانون اجرا. از مجازات های مالی اگر قیمت بیشتر از مبلغ باشد، در مورد سود ناخالص، فقط دارایی خالص زوج نمونه ای برای پرداخت است. همچنان رعایت قوانین مقایسه قیمت با قیمت روز الزامی است.

هیأت رئیسه شورای شهر دهدشت انتخاب شدند/موافقت با ماندن شهردار - خبرگزاری فارس
خواندن

بر اساس ماده 23 قانون حمایت از خانواده مصوب 1371، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از آن ماه نسبت به واکسیناسیون بیماری‌هایی که قبل از ازدواج باید واکسینه شوند و همچنین بیماری‌های واگیردار و خطرناک برای همسر و فرزندان را واکسینه کند. تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون.» برنامه ریزی و اعلام ختم ازدواج قبل از ثبت ازدواج، گواهی صادره از پزشکان و مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر عدم مصرف دارو و عدم وجود واکسن مذکور در این سند یا درخواست و پرونده واکسیناسیون طرفین علیه بیماریهای مذکور.»

تبصره: در صورتي كه گواهي صادره حاكي از وجود اعتياد يا بيماري باشد، در صورت اطلاع طرفين، ثبت ازدواج محدود نيست. در مورد بیماری‌های عفونی و تهدیدکننده حیات، برچسب‌هایی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و منتشر می‌شود، واحدها در مراکز تعیین‌شده برای مراقبت و نظارت میزبانی می‌شوند. در صورت بیماری شدید زوجین به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منجر به آسیب به همسر می شود، نوزادان، مراقبت و نظارت نیز باید شامل ممنوعیت درخواست باشد.

نماینده اردبیل در مجلس خبرگان درگذشت - انتخاب
خواندن

ماده 645 قانون مجازات اسلامی می گوید: «برای حفظ خانواده، ثبت نکاح دائم، طلاق و مجازات لازم الاجراست و اگر مردی بدون ثبت رسمی به عقد دائم درآورد، به طلاق و حبس محکوم می شود. او به حبس محکوم می شود.» او به یک سال زندان محکوم خواهد شد.»

انتهای پیام/

[ad_2]
sorces

مطلب پیشنهادی

داده های اخیر تاج جهانی؛ آمریکا و اروپا در صدر فهرست قرار دارند

[ad_1] تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان به ۵۱۳ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۵۷۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *