چندصدایی و ابهام در حذف ارز ترجیحی

[ad_1]

یک فعال رسانه ای اصولگرا گفت: دولت اعلام کند که چه برنامه ای برای مقابله با پیامدهای حذف ارز ترجیحی دارد. مشکل اصلی در این زمینه وجود چندصدایی در دولت و مجلس است.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سیاست ارز حذف ترجیحی، اظهار کرد: مشکل اصلی در تصمیم گیری در این زمینه این است که در دولت و مجلس چندصدایی وجود دارد و حرف روشنی بیان نمی شود، در حالیکه باید تصمیم واحدی گرفته شود.

وی ادامه داد: در دولت گذشته به تدریج کالاهایی که در در لیست ارز ترجیحی بودند کاهش پیدا کرده‌اند و الان تقریبا کالایی زیادی در این لیست باقی نمانده است. الان نگران درباره افزایش قیمت بخش مهمی از سبد غذایی مردم از جمله گوشت، مرغ و تخم مرغ و همچنین دارو وجود دارد، ولی پاسخ روشنی داده نمی شود که در ازای حذف ارز ترجیحی چگونه از دهک های نیازمند که ۷ یا ۸ دهک هستند،  حمایت می شود؟

راه اندازی مرکز واکسیناسیون سپاه در خرم آباد - خبرگزاری صدا و سیما
خواندن

بیشتر بخوانید

اول یارانه بدهید بعد ارز ۴۲۰۰ را حذف کنید

کارت یارانه کالایی به مردم داده می‌شود

کمیسیون تلفیق درباره میزان یارانه نقدی و حذف ارز ترجیحی تصمیم گیری نکرده است

تا تغییر شیوه پرداخت یارانه ها اصلاح نشود، ارز ترجیحی تغییر نمی‌کند

این فعال رسانه ای اصولگرا خاطرنشان کرد: دولت می گوید این کالاها در لیست ارز وجود دارد ولی مجلس می گوید اگر درلیست وجود دارد باید در بودجه هم بیاید. دولت تاکید دارد که نمی خواهد فشاری به مردم وارد کند. کسانی هم که موافق حذف ارز ترجیحی هستند می گویند که آثار اجرای این سیاست که افزایش قیمت ها و تورم است، چگونه مدیریت می شود؟ اگر راهکاری ارائه شود، اقتصاددانان هم همراهی بیشتری با دولت و مجلس خواهند داشت.

مقدم با اشاره به اظهارات مختلف در دولت و مجلس درباره راهکار جایگزین حذف ارز ترجیحی، گفت: در این زمینه ابهامات باقی است شاد هم دولت و مجلس به جمع بندی نهایی نرسیده اند ولی دولت باید اعلام کند که به دهک های هدف قرار است پول بدهد یا کارت کالا یا کارت نقدی.

مقتدی صدر: کنار زدن فاسدان پیروزی برای وطن است - ایسنا
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای سیاسی

مطلب پیشنهادی

داده های اخیر تاج جهانی؛ آمریکا و اروپا در صدر فهرست قرار دارند

[ad_1] تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان به ۵۱۳ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۵۷۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *